Vážený pán Hríb. Vaša relácia sa mi ozaj páčila. Sálalo z nej srdce, ktoré ste aj s pánmi Kušnierikom a Homolkom do nej vkladali. Keď ste ju s týmito pánmi spúšťali, iste ste mali svoju víziu, za ktorou ste išli. Vytvorili ste si tím, s ktorým ste sa vydali túto víziu napĺňať. Neviem, možno sa mýlim, ale som presvedčený, že ste si spolupracovníkov vybrali a neboli vám pridelení. S pridelenými spolupracovníkmi sa väčšinou taký dobrí tím vytvoriť nedá.
Do STV prišiel nový riaditeľ. Bol vybratý z viacerých záujemcov výberovým konaním, radou STV. Pokiaľ viem rada STV nie je jednofarebná. Keď sa pán Hreha uchádzal o tento post, musel rade predstaviť svoju víziu rozvoja STV. Iste bola zaujímavá, keď dostal dôveru rady. Som presvedčený, že riadiaci pracovník si má mať právo vybrať spolupracovníkov, v ktorých vidí záruku napĺňania tejto vízie. Nepokladám to za prejav neslobody. Slovenská televízia je roky kritizovaná za programovú skladbu, úroveň spravodajstva a iné. Možno s tým len riaditeľ chce niečo spraviť. Neviem či mal alebo nemal pohovor s odvolanými pracovníkmi. Možno mal a možno v nich nevidel záruku napĺňania svojej vízie. Deje sa to aj v iných oblastiach hospodárstva, ale i v médiach. Keď prišiel nový riaditeľ do Markízy zmenil programovú skladbu, skončila relácia doma s Markízou a moderátori p. Malachovská, p. Dubnička, p. Horváthová, MUDr. Bubán sa stali nadbytočný. Slovo nesloboda by som však používal opatrnejšie, aby sme nedopadli ako v roku 1998, keď sme mali ísť zachrániť Markízu, ako „poslednú baštu demokracie“. Keď všetko prešumelo vyšlo najavo, že nešlo o demokraciu, ale o finančné spory pánov Ruska a Kočnera.
Ak vám ozaj ide o slobodu STV a to ako na mňa z obrazovky pôsobíte ma utvrdzuje v tom, že vám o tú slobodu naozaj ide, mali by ste vyvinúť enormné úsilie na udržanie relácie Pod lampou pri živote. Za prejav neslobody by som pokladal, keby vám niekto začal diktovať témy, nariaďovať hostí a pod. Keď sa tak udeje, treba trúbiť na poplach. Budete mať na to možnosť. Ak by vám aj niekto v STV „zavrel ústa“, Chvála bohu máme dostatok komerčných televízií, ktoré by si na takomto konaní zgustli.
Som presvedčený, že vám ide o dobrú vec, v čom ma utvrdilo i vaše vystúpenie na TA3, kde ste sa zdržali akýchkoľvek invektív. Mám však obavy, či ste neprestrelili. Neviem, či ste externý alebo interný pracovník STV, ale tak či tak ste nedodržaním vysielacieho času porušili buď pracovnú disciplínu alebo hospodársku zmluvu. No možno je i dobré, že sa to udialo. Generálny riaditeľ sa nám teraz má možnosť predstaviť, či ide ješitného človeka alebo o erudovaného profesionála a či svojej ješitnosti obetuje tak úspešnú reláciu.
Podľa mňa by bolo dobré, keby sa vami avizovaná relácia s témou „je STV slobodná?“ odvysielala. Pán Hreha by nám iste pútavejším spôsobom, ako suchým referátom, mohol predstaviť svoju víziu ďalšieho pôsobenia STV na slovenskom mediálnom trhu. Nemal by som z nej obavy, nakoľko nepochybujem ani o vašej inteligencii a ani o inteligencii pána Hrehu.
Čo sa týka odvolaných pánov, nepochybujem o ich schopnostiach a nebojím sa o ich budúcnosť. Pokiaľ boli schopný riadiť také projekty ako sú „Spravodajstvo“ a „Reportéri“, iste bude o nich záujem v iných médiách. Možno o rok túto emotívnu skúsenosť vyhodnotia ako pozitívum vo svojom živote. Mnohý ľudia môžu poslúžiť ako príklad takéhoto vývoja.
Vám pán generálny riaditeľ, ako i vám pán Hríb prajem veľa rozvahy, aby relácia „Pod lampou“ ktorú pán Hríb a jeho tím, právom považuje za svoju dcéru, prežila. Ak je však „Pod lampou“ dcérou pána Hríba a ja verím, že áno, potom je aj vnučkou STV, a treba za ňu zabojovať.